Boek promoten
Hoe moet je een boek promoten? Die vraag heb je jezelf vast al eens gesteld. Boekenmakers kan jou helpen om je boek onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers en lezers. Een boek verkopen is met onze hulp niet eens zo lastig. Wij kunnen ervoor zorgen dat jouw boek verkoopbaar wordt op diverse grote platformen. Daarnaast ontzorgen wij jou volledig in de productie van jouw boek. Hierdoor heb jij alle tijd om je te focussen op de promotie en verkoop van jouw boek.
Op grote verkoopplatformen een boek verkopen? Wij regelen het!
Een boek verkopen op platformen die ertoe doen en waarmee je veel aandacht kunt trekken met jouw eigen boek? Dat regelen wij voor je. Wanneer je jouw boek bij via ons laat produceren en uitgeven melden wij deze voor je aan bij online verkoopplatformen zoals Bol.com of, als je internationaal wil verkopen bij Amazon. Naast de online verkoop kunnen wij jouw boek ook distribueren via de fysieke winkels zoals de Bruna of de AKO. Het netwerk is er al, nu alleen nog de aandacht! Hierover geven we je enkele tips.
Schakel (social) media in
Social Media is niet meer weg te denken uit deze tijd. Dagelijks bezoeken miljoenen mensen Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en Twitter. Social Media kanalen inzetten voor de promotie van jouw boek is dus een uitstekend idee. Maar waar moet je beginnen? Hieronder geven we je 3 tips:
- Bepaal de juiste doelgroep. Wanneer jouw boek gericht is op de zakelijke markt. Dan is LinkedIn het perfecte platform voor de promotie van je boek. Maar is jouw boek meer gericht op beauty of reizen. Misschien is het wel een prachtige roman en heb je een hele brede doelgroep. Dan zijn platformen als Facebook en Instagram ideaal. Hier kun je namelijk met advertentie campagnes heel gericht targeten op interesses.
- Zorg voor pakkende content. Net als bij jouw boek wil je pakkende en prachtige visuals. Content die de aandacht trekt en vasthoudt van potentiële lezers. Zorg daarom voor afbeeldingen of promotiebanners die direct de aandacht grijpen. Gebruik opvallende kleuren, stel vragen waar mensen over na moeten denken. Of zorg voor een goede aanbieding die ze niet kunnen laten lopen.
- Maak gebruik van influencers. Wanneer je influencers inzet kun je heel eenvoudig hun fanbase bereiken. Denk vooral aan de wat kleinere influence accounts. Deze zijn vaak bereid om voor een gratis boek al een promotie of giveaway te doen. Dit kost dan weinig tot niks en je creëert gigantisch bereik.
Zorg voor de juiste verkoopkanalen
Nu je jouw boek vol gas kan gaan promoten, vergeet dan niet de juiste verkoopkanalen in te zetten. Hierbij kunnen wij je volledig helpen. Wanneer jij bij ons je boek laat drukken helpen we je bij de aanvraag van een ISBN nummer. Vervolgens melden wij je boek aan bij on- en offline verkoopplatformen waarna jouw toekomstige bestseller overal verkrijgbaar is.
Je boek verkopen als een pro: inzetten traditionele media
Naast de nieuwe sociale media, kun je ook de traditionele media inzetten. Denk aan kranten, tijdschriften, praatprogramma’s of columns van recensenten in vakbladen. Om hiervoor in aanmerking te komen moet het vooral nieuwswaarde hebben. Behandel jij bijvoorbeeld een nieuwe methode binnen jouw vakgebied waar iedereen van op de hoogte moet zijn. Of schrijf jij een prachtig verhaal dat op dit moment perfect inspeelt op de actuele maatschappelijke problemen? Maak het interessant voor de samenwerkende partij en je zal zien dat ze veel makkelijker ja zeggen.